پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3200
-
الف
+

جشنواره «دف، نوای رحمت» تمدید شد

مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف، نوای رحمت » تمدید شد.

مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف، نوای رحمت » تمدید شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف، نوای رحمت » در کردستان تا ۵ مردادماه تمدید شد.

به دلیل استقبال گسترده هنرمندان دف‌نواز کشور و درخواست‌های متعدد فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان روز جمعه 5  مردادماه 97 تمدید شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف، نوای رحمت» تاکنون بیش از 100  اثر از استان‌های مختلف کشور در دبیرخانه جشنواره ثبت شده است.

كشف و پرورش و جهت‌دهي استعدادهاي ناب جوانان و نوجوانان در زمينه موسيقي اصیل ایرانی، طرح‌ريزي و ايجاد زمينه برای جذب هنرمندان و علاقه‌مندان به سازهاي سنتي وعرفاني، برقراري ارتباط مداوم و مستمر بين هنرمندان موسيقي جوان كشور با اساتيد برجسته كشوري، تعامل و تبادل افكار در راستاي سازندگي بيشتر فكر و انديشه هنرمندان دف‌نواز جوان با هم، ايجاد انگيزه در بين نسل جدید به فراگيري موسيقي‌هاي الهام گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی  از اهداف اصلی این جشنواره است.

ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی و الگوسازی از طریق تولیدات ارزشی و نمونه، مقابله با تهاجم فرهنگی با تأکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی از دیگر اهداف و برنامه‌های مد نظر در این جشنواره است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف، نوای رحمت» در دو رده سنی 13تا 19 سال و 20 سال به بالا در دو بخش آقایان و خانم‌ها به صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی و بخش ویژه مولودی‌خوانی از 31 مرداد لغایت 2 شهریورماه 97 توسط حوزه هنری کردستان و با همکاری و مشارکت مؤسسه فرهنگی و هنری سپهر سوره هنر و هم‌زمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.

هم‌زمان با بخش مسابقه دو شب ویژه برنامه جنبی با حضور گروه‌های موسیقی برجسته کشوری و اجرای گروه بزرگ دف‌نوازی  نیز برگزار می‌شود.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر